Metody

 

                      

 

 

  

- na początek – bez testu diagnostycznego!

 

Nie witamy uczniów sprawdzianem. W czasach testomanii i pogoni za wynikami, chcemy zachować w naszych uczniach naturalną ciekawość świata. Dlatego od początku skupiamy się na tym, co osiągniemy dzięki temu, co będziemy robić na zajęciach. Chcemy, aby to nowe doświadczenie, nauka języka obcego, kojarzyło się dzieciom wyłącznie z przyjemnością poznawania, a nie ze stresem. Nie oznacza to, że o naszych uczniach na starcie wiemy mniej. Po prostu potrafimy poznać ich umiejętności i odszukać potencjał w znacznie przyjemniejszy sposób. Tym samym od początku budujemy relacje oparte na bezpieczeństwie, współpracy i fascynacji językiem angielskim.

A tzw. test diagnostyczny? Niestety nie sprawdza żadnej językowej kompetencji. 

 

- nie marnujemy też czasu i energii naszych uczniów na sprawdziany

 

Tak samo jak na samym początku, także w trakcie całego roku nauki zależy nam na ciągłym rozbudzaniu w dzieciach ciekawości i chęci zdobywania nowych umiejętności. Dlatego ewaluacji dokonujemy w procesie uczenia. Także tutaj nie oznacza to, że nie mamy kontroli nad rozwojem ucznia i nad założeniami programowymi. Posiadamy po prostu metody, dzięki którym potrafimy „zmierzyć” postęp ucznia, przy czym sam uczeń nawet nie wie, że właśnie jest sprawdzany:) Pamiętajmy, że języka uczymy się nie po to, aby drugi człowiek nas oceniał, ale aby się z drugim człowiekiem dogadać!

 

- rozwijamy w naszych uczniach wewnętrzną motywację do nauki

 

Nie chcemy, aby jakiekolwiek dziecko uczyło się dla dobrej oceny i pracowało, aby zadowolić nauczyciela. Staramy się, aby od samego początku nasze dzieci były świadome swojego celu, czyli wiedziały do czego język obcy jest im potrzebny i jakie wspaniałe rzeczy będą mogły robić, kiedy nauczą się nim posługiwać. Ta perspektywa sprawia, że zaczynają uczyć się dla siebie, chcą być coraz lepsze, gdyż nagrodą nie jest tylko dobra ocena, ale wielka satysfakcja z odkrywania nowych wcześniej niedostępnych rzeczy.

 

 

A jak to się odbywa?

 

 

ZESPÓŁ:

Nasz zespół to lektorzy polscy i obcojęzyczni. Pozwala nam to na kompleksowy rozwój naszych uczniów.

Obecność native speakerów pozwala stworzyć warunki, w których uczniowie komunikują się tylko w języku angielskim. 

Wszyscy nasi lektorzy to nie tylko dobrzy nauczyciele, ale także ludzie o róznych zainteresowaniach, dzięki którym można dowiedzieć się czegoś więcej poza tym, kiedy używać czasu Present Continuous.

Zależy nam na wydobywaniu z uczniów ich potencjału, wspieraniu ich talentów i mocnych stron, pielęgnowaniu zainteresowań, rozbudzaniu ciekawości świata.

 

ZAJĘCIA:

Oprócz tych bardziej standardowych zajęć językowych, nasi uczniowie w ramach swojego kursu regularnie uczestniczą w spotkaniach z zagranicznymi gośćmi. Poznają wówczas różne aspekty innych kultur, uczą się otwartości i tolerancji wobec innych narodowości i ras. A przede wszystkim budzi się w nich wewnętrzna chęć do posługiwania się językiem. Zajęcia odbywają się w sali lub na powietrzu, w zależności od tematyki spotkania. Ta zawsze związana jest z aktualnie poruszanymi tematami na zajęciach standardowych.

Realizujemy projekty takie jak wymiana korespondencji z uczniami z dalekich zakątków świata, lekcje online wraz z klasami z innych krajów, wirtualne wycieczki.

 

W SALI:

Nie siedzimy w ławkach. To nie sprzyja komunikacji. Zajęcia nie są wykładem, a spotkaniem sprzyjającym rozwijaniu kompetencji językowych:)

Mamy podręcznik, ale nie jest on naszym jedynym narzędziem. Nie używamy go na każdym spotkaniu.

Uczniowie współtworzą zajęcia. Nie chcemy rozmawiać tylko na narzucone nam tematy, odtwarzać ról podanych w podręcznikach. Dzieci mają swoje zainteresowania. Niech opowiadają o tym w języku angielskim. Jest na to tyle sposobów! O tym co lubimy, mówimy chętnie. Na naszych zajęciah pozostawiamy dużo przestrzeni do rozmowy o tym, co nas interesuje i co się aktualnie wokół nas i na świecie dzieje.    

Używamy telefonów komórkowych! Są one częścią naszej współczesnej rzeczywistości i to się nie zmieni. Wykorzystajmy je zatem do naszych celów, do nauki języka i odnajdywania tego, co nam potrzebne. 

 

 

       

 

"Learning a foreign language has benefits beyond just learning the language."

 

 

 

A co z dorosłymi? 

 

Można przyjąć, że 99% dorosłych uczniów prosi nas, aby zajęcia były "nastawione na mówienie". Tak na prawdę wszystkie nasze zajęcia dążą przede wszysykim do rozwoju umiejętności swobodnej komunikacji w języku obcym. Tak jak w przypadku dzieci i młodzieży, także osoby dorosłe nie wałkują gramatyki i nie "przerabiają podręcznika", nawet jeśli ten jest na kursie obecny. Każde zajęcia opierają się w dużej mierze na konwersacji wzbogaconej o różne aktywności ćwiczące słownictwo i struktury. 

 

Nie ma jednolitego kursu dla wszystkich osób dorosłych. Każdy uczeń jest inny, ma inną osobowość, inne potrzeby, inny styl uczenia się i inny cel. Zadaniem lektora jest indywidualne opracowanie lekcji przy wykorzystaniu swoich fachowych umiejętności, pomoc uczniowi w znalezieniu motywacji, najlepszych sposobów uczenia się, unikania "wypalenia" oraz zapewnienie miłej i pożytecznej formy spędzania czasu.

 

Na początku kursu, uczeń wraz z lektorem ustalają czy zajęcia będą wsparte podręcznikiem czy będą wykorzystywały materiały z różnych źródeł.

 

Oprócz zajęć z języka standardowego, posiadamy lektorów specjalizujących się w języku biznesu i gotowych przygotować kurs języka branżowego.

 

Przy okazji warto wspomnieć, że naukę języka można z powodzeniem realziować w każdym wieku. Sporo seniorów podjęło u nas naukę od podstaw i z powodzeniem dalej rozwija skrzydła.

 

Nic tylko uczyć się z nami! :)

 

 

"Learning another language is not only learning different words for the same things, but learning another way to think about things."

 

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem